"Zonder Design & Innovation had ik minstens een jaar extra nodig gehad om te kunnen wat ik nu al kan. We oefenen met Photoshop, logo's en posters ontwerpen, programmeren en 3D-ontwerpen. Het is meer dan alleen vrijblijvend experimenteren." Leerling, Bredero Mavo, Amsterdam
CUrriculumontwikkeling
Laat u inspireren en ondersteunen bij het ontwikkelen van een innovatief programma voor bijvoorbeeld IT, T&T en D&P.
BDF Advies biedt een didactische training aan waar het leerlijnenmodel centraal staat. De training bestaat uit vijf dagdelen, inclusief feedback op eigen werk. Docenten krijgen praktische handvatten bij het ontwikkelen van een curriculum.​ Bekijk in de agenda wanneer de trainingen staan gepland. ​
​
Daarnaast biedt BDF Advies scholen een passende ondersteuning bij de ontwikkeling van innovatieve onderwijsprogramma's.
​
Dagdeel 1
​
​
Projectopdracht schrijven
Via een projectopdracht ontwikkelen leerlingen beroepscompetenties en 21steeeuwse vaardigheden.
Schrijf een betekenisvolle projectopdracht aan de hand van ons format.
​
Dagdeel 2
​
​
Cursus of training schrijven
In een training (workshop) of cursus leren leerlingen vaardigheden en kennis, maar langs ‘professionele’ weg. In dit dagdeel (her)schrijft u zo’n cursus of training.
Dagdeel 3
​
​​
Vakleerplan opstellen
Voer regie over uw lesprogramma. Brainstorm over inhoudelijke onderwerpen en type opdrachten waarmee u uw leerlingen in aanraking wil laten komen. Stel vervolgens een leerplanschema op en leg de relatie met het PTA.
Dagdeel 4
​
​
Begeleiden & Toetsen
Bij een projectopdracht is de docent coach. Bij een training of cursus, leermeester. Bij de projectopdracht maken de leerlingen een Plan van Aanpak (scrum) en beoordeelt de opdrachtgever. Bij training of cursus bepaalt en beoordeelt de docent.
​
LOB:
leerling portfolio
Reflecteren is terugkijken en vooruitkijken. Nadenken over ‘wie ben ik, wat wil ik, wat kan ik’. Daarmee staat de ontwikkeling van de leerling centraal. De leerling ontwikkelt zichzelf. Dat kan niet goed of fout zijn. Beoordeel LOB daarom niet maar maak het (digitaal) inzichtelijk.
Dagdeel 5
​
​
Dagdeel 1
​
​
Projectopdracht schrijven
Via een projectopdracht ontwikkelen leerlingen beroepscompetenties en 21steeeuwse vaardigheden.
Schrijf een betekenisvolle projectopdracht aan de hand van ons format.
​
Dagdeel 2
​
​
Cursus of training schrijven
In een training (workshop) of cursus leren leerlingen vaardigheden en kennis, maar langs ‘professionele’ weg. In dit dagdeel (her)schrijft u zo’n cursus of training.
Dagdeel 3
​
​​
Vakleerplan opstellen
Voer regie over uw lesprogramma. Brainstorm over inhoudelijke onderwerpen en type opdrachten waarmee u uw leerlingen in aanraking wil laten komen. Stel vervolgens een leerplanschema op en leg de relatie met het PTA.
Dagdeel 4
​
​
Begeleiden & Toetsen
Bij een projectopdracht is de docent coach. Bij een training of cursus, leermeester. Bij de projectopdracht maken de leerlingen een Plan van Aanpak (scrum) en beoordeelt de opdrachtgever. Bij training of cursus bepaalt en beoordeelt de docent.
​
LOB:
leerling portfolio
Reflecteren is terugkijken en vooruitkijken. Nadenken over ‘wie ben ik, wat wil ik, wat kan ik’. Daarmee staat de ontwikkeling van de leerling centraal. De leerling ontwikkelt zichzelf. Dat kan niet goed of fout zijn. Beoordeel LOB daarom niet maar maak het (digitaal) inzichtelijk.