BDF Advies |  cvdb[a]bdfadvies.nl  | Disclaimer

Alle getoonde prijzen op de webiste zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

  • LinkedIn Social Icon

© 2018

Onderwijskamers

Meepraten tijdens een inspiratiebijeenkomst?

Houd de agenda in de gaten. Binnenkort plannen we een volgende sessie.

 

programma & menu
[voorbeeld]

Meer techniek in het vmbo

18.00 - 18.30 uur      ​

Ontvangst met aperitief
 

18.30 - 18.45 uur        

Opening door gastheer 
 

18.45 - 19.15 uur        
Soep & Spel ‘Begrippen’

19.15 - 19.45 uur       

Voorgerecht & Presentatie 

19.45 - 20.00 uur        

Tafelwisseling

20.00 - 20.15 uur        

‘De gemeente als werkgever’, door de werknemer van de gemeente. 

20.15 - 21.15 uur       

Hoofdgerecht met Estafette-opdracht Onderwijs-Bedrijfsleven, door onderwijsdeskundigen

21.00 - 21.15 uur       

Impressies, onder leiding van onderwijsdeskundigen

21.15 - 21.30 uur        

Koffie met bonbon

Evaluatieformulier​ & Afsluiting

inspiratiebijeenkomst:
onderwijskamer

Samen onderwijs verbeteren.​​

Het doel is onderwijs beter maken, zorgen dat jongeren daadwerkelijk leren, dat zij goed in hun vel zitten en dat zij een goede keuze maken in het vervolgonderwijs.

Tijdens een diner gaan docenten en experts, tussen de gangen door, in op een thema. Het thema wordt ingeleid door een expert of ervaringsdeskundige.

 

Aan de hand van gerichte opdrachten wisselen deelnemers hun visie en ervaringen uit.

 

Afsluitend formuleren we conclusies en verwoordt ieder voor zich wat hij meeneemt naar zijn eigen situatie.

SPELENDERWIJS​

laagdrempelig maar gestructureerd​

De inspiratiebijeenkomst is laagdrempelig maar wel gestructureerd om effectief met elkaar in gesprek te gaan. Structuur wordt aangebracht door met elkaar in spelvorm kennis en ideeën uit te wisselen.

Estafette onderwijs-bedrijf

Bijvoorbeeld in de vorm van een het spel 'Estafette onderwijs-bedrijf' wordt er middels een kaartenspel met elkaar uitgewisseld wat belangrijk is in het onderwijs en welke onderdelen prioriteit hebben. Ook wordt er gekeken naar mogelijke samenwerkingen. 

Begrippen

In het spel begrippen worden onderwijsbegrippen geleerd door de beschrijving aan de juiste begrip te koppelen. Vervolgens bespreken de aanwezige met elkaar de begrippenlijst.